איטום גגות רעפים

איטום גגות רעפים

איטום גגות רעפים

ישנם בתים צמודי קרקע, קוטג’ים ווילות שיש להם גגות רעפים. גגות אלה, עמידים בפני רטיבות ועמידים בפני נזילות וכן, מגנים על בני הבית משמש קופחת, גשמים ורוחות. על מנת שגג הרעפים יספק גנה מרבית, יש לדאוג עבור איטום גגות רעפים מהמקצוענים ביותר בתחום. לפני שמתחילים עם פעולת איטום גגות רעפים, יש להתחשב בבסיס הגג. למשל, יש גגות רעפים שהם חשופים שהם נמצאים על שלד מעץ ויש כאלה שהם על בסיס גבס או בסיס בטון. יש לבחור נכון את חומר איטום גגות רעפים ואת שיטת היישום המתאימה ביותר. למשל הסוג הנפוץ ביותר של רעפים, הם רעפים העשויים חרס, אך שינם עוד סוגים של רעפים, למשל כאלה שעשויים מבטון ופלדה, רעפים העשויים אבן צפחה, רב רעף ועוד.

 

ישנם כשלי איטום עם השנים כגון בלאי טבעי ומספיק שרעף אחד שבור, או כזה שזז ממקומו,יכול לגרום לחדירת מים או לחות. לפעמים התקנת רעפים לא מקצועית, עשויה לגרום למרווחים שיגרמו לחוסר בידוד או כניסת מי גשם, חדירת רוח ועוד. כמו כן,  איטום גגות רעפים שלא היה מקצועי יגרום אף הוא לכשל. יש לשים לב לתחזוקה שוטפת ולבדוק בכל שנה-שנתיים את מצב הרעפים, היות וייתכן ויהיה צורך בפעולה חשובה כגון איטום גגות רעפים. יש לציין כי גם תזוזות בקרקע, עשויות לגרום לפערים בחיבורם של הרעפים, או שיפוע שאינו מתאים לסוג הגג וכן, מרזבים סתומים שמחייבים טיפול מידי.

 

סוגים ויישום באיטום גגות רעפים

ניתן ליישם איום גגות רעפים בכמה שיטות לפי סוג הבעיה שינה ברעפים. למשל אם הרעפים סדוקים, ניתן יהיה לאטום באמצעות חומר אקרילי שנעשה במריחה או אם הם שבורים לחלוטין, פשוט יש להחליף את הרעפים השבורים ברעפים חדשים מאותו הסוג. ישנם גגות רעפים שאפשר יהיה לבצע בהם איטום גגות רעפים באמצעות חומרי איטום פולימריים, או שניתן יהיה להניח יריעות ביטומניות תחת הרעפים ולספק הגנה ובידוד מעולים. יש לציין כי עבודת איטום גגות רעפים כוללת ריחות לא נעימים ורעשים מהגג, אך הריחות יתנדפו מהירות ויש להמתין יממה, לפני שעולים לגג.

 

כאמור  גגות הרעפים הם יפים, חזקים והפופולאריים ביותר בוילות ובתי קרקע, אך יש לבצע בהם תחזוקה נכונה. אם קיים דוד שמש על גג הרעפים, אנטנות או מערכת תקשורת, מרזבים וכדומה, יש להימנע מסדיקת הרעפים, במיוחד אם הולכים עליהם. יש לבדוק היטב את המרזבים על הגג לפני בוא החורף. למשל פתחי ניקוז חסומים, יכולים לגרום לאגירת מים על הגג שיובילו לחדירתם למבנה. יש לבצע בדיקת איטום גגות רעפים, בין החיבורים, היות ואיטום נשחק עם השנים ויש לחדש אותו מדי כמה שנים. במידה וגיליתם סימני רטיבות או כתמים חשודים בתקרת ביתכם, זה הזמן להזמין את מי שמומחה  בתחום איטום גגות רעפים. צוות מומחים מחברת איטום גגות רעפים, יגיעו אליכם, יבדקו את סוג הרעפים והנתונים השונים ויתאימו חומרי איטום שיתאימו סוג הרעפים שלכם.

 

גג הרעפים דולף? – מה עושים?

כאשר ישנה נזילה על גג הרעפים שלכם, תוכלו לחזור לשגרה די מהר. למשל אם זה בלאי של שנים, או חיבור לקוי של הרעפים, חומר איטום גגות רעפים שכבר נשחק, חברה המתמחה בנושא זה של איטום גגות רעפים, תגיע עם חומרי האיטום המתאימים, הציוד המקצועי ותפתור לכם את הנזילה עד מהרה. יש לטפל מהר בנזילה מהגג, היות ומים שחודרים לביתכם מחלחלים מטה לכוון יסודות הברזל והבטון,ף מה שעשוי להיות מסוכן למבנה ולכם. שימו לב להזמין אנשי מקצוע וותיקים  ומקצועיים בתחום איטום גגות רעפים, כך שתהיו בטוחים כי האיטום יחזיק לשני וביתכם יהיה מוגן, הן בחורף והן בקיץ.

 

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר של איטום גגות רעפים הוא המראה. עם השנים גגות רעפים עשויים לדהות ולהתבלות מהשמש הקופחת שהיא כה אופיינית למזג האוויר הישראלי וכן, הבלאי עשוי להיגרם מימים גשומים מאוד. לעיתים טכנאים שעלו על גג הרעפים, גורמים נזק וסדקים ברעפים. זו הסיבה כי הזמנת חברת איטום גגות רעפים, יכולה להיות המענה המושלם עבורכם, כאשר המראה יהיה נקי, האיטום מושלם ומותאם לרעפים שלכם. הגג או אחד האזורים החשובים והרגישים בכל בית, כך שעליכם לבדוק לפני בוא החורף מה מצבם של הרעפים והאיטום בכלל, במיוחד עם מדובר בבית שבנוי כבר כמה שנים טובות, ייתכן ותצטרכו להחליף כמה רעפים חוץ מהאיטום.

 

 אחד האויבים של גגות הרעפים הוא הלחות

יש לציין, כי אחד מהאויבים הידועים ביותר של גגות רעפים הוא הלחות ולכן, לפני כל שיפוץ בבית, הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא מצב איטום גגות רעפים. הלחות פוגעת ישירות ברעפים וכן, מזג אוויר חורפי במיוחד, עשוי לגרום לנזילות שלבטח אינן רצויות לכם.אל תזניחו את מצב גג הרעפים שלכם, היות ורעפים העשויים חרס, עשויים להתפורר עם השנים. חשוב לדעת, כי איטום גגות רעפים יגן לשנים נוספות על צורת הרעפים ומול נזקי מזג האוויר.

 

שיטת איטום גגות רעפים וחומרי הגלם שעימם יש לאטום את גג הרעפים, ישפיעו על המחיר הסופי של האיטום. למשל בעיה נקודתית כגון סדקים ברעפים שיש לאטום, לא יוסיפו הרבה במחיר, אך אם מדובר על החלפת רעפים ישנים שלא ניתן לתקן, כי אם לפרק אותם ולהחליפם ברעפים חדשים, המחיר יעלה.. שימו לב כי על איכות עבודת איטום גגות רעפים עולה יותר, אך שווה המון ומדובר בשקט שלכם לבית וגג אטומים בפני נזקי מזג האוויר ושמיר על ערך הבית. יש לקבלך מספר הצעות מחיר מכמה חברות המתמחות עם איטום גות רעפים ואז להשוות ביניהן ולבצע את ההחלטה הנכונה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן