איטום מרפסת מרוצפת

אלמנטים שונים בבנייה מחייבים התמודדות מיוחדת עם איטום ובידוד שימנעו ממים לחדור לקירות הבניין ולחללים הפנימיים, ויגרמו שם נזק שלפעמים הוא בלתי הפיך. איטום המעטפת החיצונית והגג היא הבסיס, ואליו מוסיפים איטום תוספות בנייה כמו מרפסות ובליטות שונות שהן חלק מהעיצוב האדריכלי, לדוגמה. כל מרכיב בבניין חייב להיות מחובר לא רק בתשתית הבטון והלבנים שלו, כי אם גם במעטפת הבדידות שלו על מנת שלא יחדרו מים וזיהומים שונים לסדקים הטבעיים שיש ביניהם. בדיוק עם זה מתמודדים אנשי המקצוע כאשר הם צריכים לבצע איטום מרפסת מרוצפת שמחוברת למבנה בשיטות הבנייה המתקדמות שנהוגות היום.
 
 
שיטות איטום המרפסות משתנות ממבנה למבנה
 
יש כמה שיטות של איטום מרפסת מרוצפת ויש כמה דגשים שיש לשים להם לב כדי להבין במה הדברים אמורים. האיטום של המרפסת נעשה או בשלב הבנייה של המבנה או לאחר מכן, כאשר מנסים לתקן איטם מרפסת שלא נעשה כהלכה ויש לתקן נזקים ולמנוע חדשים על ידי איטום נכון יותר. כל שיטה מתאימה למצב המבנה ולשיטה שבה הוא בנוי, אבל בעיקר לתקציב שלכם ולמה שאפשר לעשות. יש שיטות יסודיות יותר ויש שיטות שנותנות מענה מצוין מספיק גם בדרך שלהן. בכל מקרה, רצוי לבדוק את איטום המרפסות כבר עם קבלת הדירה מהקבלן ולראות שאכן נעשה כל מה שנחוץ כדי למנוע חלחול מים דרך המרצפות. שם חובה לוודא במיוחד שאין מים שנקווים שם, עוברים הלאה לדירה הבאה ומערערים את התשתית של המרפסת עד כדי סכנת התמוטטותה.

שיטות איטום המרפסות המרוצפות

ריצוף מחדש לאחר פירוק הרצפה ואיטומה – שיטת איטום מרפסת מרוצפת זו מיוחדת למרפסות שבהן לא נעשה איטום טוב מלכתחילה ויש לתקן אותו מהיסוד. שיטה זו מפרקים לחלוטין את כל המרצפות, מייבשים את הנזקים שנגרמו מחלחול הרטיבותואם נגרמו נזקים גם למילוי, לטיח ולבטון. לאחר מכן מוסיפים את האיטום בצורת יריעות, ומניחים את המרצפות מחדש בצורה נכונה. את הסדקים שבין המרצפות ואת החיבורים בין הרצפה והמרפסת לקיר עצמו יש לאטום בחומר שנקרא רובה. יש לו שני סוגים – אפוקסית ואקרילית, כאשר אפוקסי נחשב בדרך כלל לטובה יותר. שימו לב שרובה זו מגיעה כיום בכמה צבעים ומרקמים כדי שתתאים לסוגי הבנייה המודרנית בכל מקום. יש אפשרות גם לצבוע אותה בצבעים שונים ולהוסיף אפקטים כמו נצנצים, לבחירתכם. זוהי שיטה יקרה ויסודית מאוד שפותרת את הבעיה לחלוטין לשנים רבות.

ריצוף נוסף על פני הקיים – איטום מרפסת מרוצפת כאשר יש מגבלות שמונעות מכם לפרק את הריצוף הישן ולעשות את כל העבודות מחדש, בדרך כלל בגלל תקציב, אבל זה מוגבל לסוגי מרפסות שבהן אפשר להוסיף ריצוף כזה. זה אפשרי רק אם המרפסת מתוכננת כך שריצוף נוסף לא יגרום לה לקרוס מבחינה הנדסית והיא יציבה וישרה מספיק, וגם אם המפלס שלה הוא כזה שלא יוגבה בצורה שהיא גבוהה יותר מגובה הדירה. זה לא מומלץ גם משום שהריצוף הנוסף כולא את המים שחלחלו פנימה. כך שאם חדרו מים רבים זה רק יגרום לערעור המרפסת נמהר יותר וזה כנראה יתאים למרפסת שבה עדיין לא נגרם הנזק הזה.

איטום מרצפות בלבד – חומרים כמו רובה אפוקסית או אקרילית ועוד חומרי איטום עושים את העבודה מצוין אם כל המרפסת עצמה בנויה היטב. כך שאם יש צורך באיטום נוסף אפשר בהחלט להסתפק בזה. פותחים את החריצים בין המרצפות מחדש, ולאחר מריחת החומרים האלה מבטיחים את האיטום אם כי זהו פתרון זמני שאינו אידיאלי. איטום מרפסת מרוצפת שהוא באמת איכות, חודר פנימה מתחת למרצפות וכולל גם יריעות ביטומניות שמונחות מתחת למרצפות ולכן כדאי לעשות את המאמץ ולאטום כך.

תיקון איטום גג
דילוג לתוכן