יריעות איטום לגג

החורף הישראלי כבר כאן ואינו מציע הרבה משקעים אולם אל תתנו לבצורת להטעות אתכם. מספיק יום אחד של ירידת משקעים כדי לגרום את הנזק הגרוע ביותר לגג ולמבנה שלכם, אם לא אטמתם אותם כראוי. הבעיה באזור גיאוגרפי שבו הגשמים אינם בטוחים היא דווקא זה – חוסר הוודאות שגורם לשאננות. יש לזכור, אם כך, שמספיקה שנה ברוכת גשמים אחת להוכיח לכם שהשיקול שלכם לחסוך באיטום היה שגוי והתיקון יעלה יותר. יש כמה דרכים לאטום גגות והן תלויות במבנה של הגג אבל גם בתקציב שלכם כמובן. הדרך הטובה ביותר לאטום גג או בכלל, היא בשימוש ביריעות איטום לגג שמשמות גם לצורך איטום רצפות וכל מקום אחר. יריעות איטום הן הפתרון הנוח והיעיל ביותר לטווח ארוך, וכל השקעה שלכם בהן תחסוך לכם חזרה תכופה על הפעילות הזאת.

מה צריך לדעת על יריעות איטום לגג?

עיתוי האיטום – רצוי מאוד לא להיזכר באמצע החורף כשהכל לח כי אז הייבוש של הנזק ייקח זמן, אם בכלל, אבל בתחילת החורף עדיין אפשרי לבצע את האיטום בהצלחה.

מחזיקות מעמד זמן רב – יריעות איטום לגג נחשבות למבוקשות ביותר מכל שיטות האיטום משום שהן עובדות זמן רב והן עמידות בכל טמפרטורה קיצונית. בישראל זה חיוני משום שהחום על הגג יכול להגיע למעלות רבות והוא עדיין אינו פוגע בהן. גם באזורים הקרים אין מה לחשוש משום שיריעות האיטום עמידות גם בטמפרטורות קור ומחזיקות יפה מול רטיבות רבה. הן גם חזקות מול כל פגיעה פיזית בהן.

חוסכות תחזוקה – יריעות איטום לגג לא מצריכות תחזוקה מיוחדת או הלבנה של הגג כפי שעושים לפעמים לאחר שיטות איטום כמו זיפות ואחרות. הן מושלמות כפי שהן.

מבחר מותגים רב – יש מותגים רבים שלהן ותוכלו לבחור בין הישראליים לבין הבינלאומיים, לפי נוחותכם והתקציב שלכם.

התאמה לכל גג שאינו עמוס מכשולים שונים – יריעות ביטומניות מתאימות לכל גג, ובעיקר לכאלה שכבר עברו איטום זפת או כשמדובר במבנה חדש. אם נעשה לפני כן איטום בחומרים אקריליים חובה לקלף את האיטום הישן משום שמבחינה כימית החומרים של היריעות שמבוססים על זפת אינם מתערבבים טוב עם חומרים אקריליים והיעילות פוחתת מאוד. כמו כן, אם על הגג מוצבים גופים שונים כמו אנטנות, דודים ומתקנים אחרים לא יוכלו לפרוש שם את היריעות משום שאז האיטום לא יהיה מלא. כך שאו שתצטרכו לפרק אותם ולהרכיב מחדש, או בשיטה אחרת שמתפשרת על האיטום, או שתצטרכו להסתפק בשיטה אחרת שמתאימה למבנה הגג שלכם.

הגג המושלם ליריעות הוא גג בטון – על גג בטון היריעות נצמדות בצורה מושלמת ולכן מומלץ לאטום גגות כאלה, במיוחד אם המבנה חדש לגמרי.

התאמת סוג היריעה לאקלים חשובה – יש שני סוגי יריעות איטום לגג שכל אחד מהם מתאים לאקלים קר או חם. APP מתאימה לאקלים חם ולשמש כך שהיא מושלמת לגגות, SBS מתאימה לקור ולכן לאזורים קרים או למקומות נמוכים וחשוכים כמו מרתפים.

שכבה כפולה עדיפה – היריעות מגיעות בעובי מספק אולם יריעה כפולה בעובי של 5 מ”מ או 4 מ”מ תספק לכם את ההגנה הטובה ביותר שיש ותיתן לכם ראש שקט.

כל גג צריך תיקון והכנה לפני – הנחת יריעות איטום לגג היא השלב האחרון שלפניו יש לתקון גגות עקומים במקצת ולסדר את השיפוע שלהם לכיוון המרזב כדי למנוע הצטברות נוזלים, לתקן נזקי רטיבות על ידי ייבוש הרטיבות, ניקוי הגג וייבושו, מילוי סדקים ושקעים כדי שפני השטח יהיו ישרים וחלקים לגמרי ורק אז יבוא שלב הנחת היריעה על הגג.

תיקון איטום גג
דילוג לתוכן